Yoga

Yoga generelt

I Behandlerkollektivet bestræber vi os på at være byens hyggeligste yoga sted, hvor vi har fokus på ro og en god atmosfære, så du føler dig velkommen om du er trænet eller helt begynder.

Vi har dygtige yoga lærere der brænder for deres fag, og er gode til at få dig til at føle dig tilpas med den yoga undervisning der gives. Der kan maks. være 8-10 på et hold, så der er god tid til den enkelte.

Vi har forskellige typer yoga, som du kan læse om herunder.

Du kan købe et forløb på 3 måneder (12 gange) for 1.200 kr. eller et klippekort til 8 gange for 900 kr. eller betale 125 kr. pr. gang – bestil tid til en gratis yoga prøvetime.

Tilmelding på 23 11 60 36

 

TriYoga

TriYoga er en blid hensyntagende og særlig meditativ Yoga, hvor åndedræt, opmærksomhed og kroppens bevægelighed er i fokus. Øvelserne smidiggør og skaber bevidsthed til rygsøjlen og musklerne i ryggen, såvel som de mindre muskler, vi ikke er vandt til at bruge i hverdagen.
Ved at arbejde med langsomme bevægelser (Kriya) og hvilestillinger (Asana) i twists, for- og bagoverbøjninger, balance får du en stærk og smidig krop, som kan hjælpe dig igennem hverdagens udfordringer, stress, smerter og styrke og bevare en fornemmelse af balance i livet.

TriYoga henvender sig til nybegyndere såvel som garvede Yogier, der har lyst til at prøve noget kendt men anderledes. Hvis du kan lide at arbejde detaljeret og meditativt er det muligt at du bliver grebet af det, ligesom jeg gjorde. TriYoga er en stadig mindre kendt Yoga men er voksende i både USA, Europa og Asien. TriYoga er skabt af Kali Ray fra USA som har udviklet denne Yoga-form fra bunden baseret på meditation. Kort sagt, blander TriYoga en masse af de gode teknikker fra andre Yogaformer som Hatha-yoga, Kundalini, restorativ yoga, mv. Det betyder fokus på styrke, smidighed, vejtrækning, udholdenhed, balance, koncentration, afspænding, kropsbevidsthed, velvære og selv-tillid.

 


For mere information kontakt

Signe Holm

E: dotsigne@gmail.com
T: 20 22 15 15
w: www.signeholm.com

 

Yin yoga

Yin yoga er den blideste form for yoga. Der er enkle rolige grundstillinger der holdes i lang tid, og på den måde virker på hele kroppen. Du får rigtig gode stræk for din krop, og ro i hovedet.

Yin yoga er meget afstressende for sind og krop, og virker lidt på sammen måde som mindfulness. Dit hoved bliver tømt for tanker samtidig med at din krop bliver stærkere og meget mere smidig.

Du kan føle dig lige så afslappet som efter en hel nats søvn efter en yin-yogatime, og dine urolige tanker er sendt væk.

 

VINYASA

Du kan forvente at få pulsen op og få sved på panden, hvis du deltager på Mariannes Vinyasa timer. Her arbejdes der med stående, omvendte stillinger med en skøn afspænding.
Vinyasa yoga en dynamisk yogaform, der betyder” åndedræt-synkroniseret bevægelse”. En videnskabelig Vinyasa-metode som har sit udgangspunkt i ” Yoga Korunta”. En gammel skrift af Rishi Varmana med de berømte ord: Åh yogi Gør ikke Asana Uden Vinyasa! Yoga Korunta beskriver fordele og grundlaget ved at forbinde Asana med Vinyasa, samt stillingerne og deres rækkefølge i serierne.

Det er på forhånd fastlagt,hvor i en stilling du skal ånde ind og ud, ligesom der er en fastlagt måde at komme ind og ud af hver enkelt stilling og stillingerne udføres i en bestemt rækkefølge.
Ved at synkronisere bevægelse med åndedrættet, skabes en intens indre varme som renser muskler og organer samt udskiller affaldsstoffer. Herved opnår du en let, stærk og ren krop.
Vinyasa betyder at forbinde Asana til Asana i en serie. (Asana betyder stilling.)
Vinyasa regulerer og balancerer din vejrtrækning og giver en effektiv blodcirkulation i hele kroppen.
Vinyasa systemet retter kroppen ind efter hver stilling.
Når fokus er på at arbejde med det korrekte antal af Vinyasa, bliver din praksis koncentreret, vejrtrækningen rytmisk, kroppen stærk og sindet roligt.
Fokus er både på stillingerne og overgangene mellem dem, stillingerne følger hinanden som på en snor, i et dybt flow. Du opnår en dyb, kraftfuld og stærk praksis med sved på panden

Mariannes måde at undervise på er kendetegnet ved nærvær, omsorgsfuldhed, samt faglig kompentence.

 


For mere information kontakt

Marianne Schaadt

E: m.schaadt@hotmail.com
T: 24 45 27 20
w: www.yogaintense.org

 

ASTANGA YOGA

Astanga Yoga er et yogasystem, der synkroniserer bevægelse med åndedrættet, øger kroppens smidighed og udfordrer styrke og balance. Derudover skaber det i sin essens mentalt fokus og mulighed for at stilne sindet.

Astanga Yogaen består af tre serier; Yoga Chikitsa, Nadi Shodhana og Sthira Bhag. I undervisningen arbejdes der hovedsageligt med den første – Yoga Chikitsa – der har til formål at styrke og rense kroppen.

Charlotte har undervist i Astanga Yoga siden 1998. Hun har deltaget i diverse workshops og retreats gennem årene og taget en yoga teacher training hos Yoga Union i New York. Hun stiftede bekendtskab med Astanga Yogaen i 1995 på en rejse i Indien og var medstifter af den første Astanga Yoga skole i København i 2000.

 


For mere information kontakt

Charlotte Trolle

E: kontakt@substans.me
T: 22 88 31 80
w: www.substans.me

Adresse

Holger Danskes Vej 3B
2000 Frederiksberg

Find os

×

Menu

Ring op

Skriv til os