Mindfulness

For dem der ønsker ro i tanker og krop, leve i nuet og skærpe opmærksomheden. Ved at praktisere mindfulness vil du opleve øget opmærksomhed, skærpet koncentration og større overskud. Mindfulness hjælper til at forstå sammenhængen mellem tanker, følelser og handlinger og styrker energien i din hverdag.

Mindfulness kan hjælpe imod:

  • Stress
  • Søvnløshed
  • Uro i kroppen
  • Tankemylder
  • Koncentrationsbesvær
  • Overvægt
  • Angst
  • Depression
  • Smerter

Mindfulness er meditation, men en mere vestlig form for hverdagsmeditation, hvor østens mystik og røgelse er forsvundet.
Den helt store gevinst ved jævnlig meditation er en forbedret evne til at udnytte sine egne ressourcer bedre, fordi ens koncentration skærpes, og rummeligheden øges.

Mængden af indtagelse af lykkepiller er steget kraftigt de senere år, og forskning har, ifølge serien ”Krop og Sjæl” i DR2, vist, at ca. 83% af effekten ved lykkepiller er placebo effekt – altså troen på, at det at spise en pille hjælper. Desværre følger alle bivirkninger og afhængighed med den lille pille, og de kan derfor være svære at stoppe med igen. Mindfulness kan ifølge forskningsgennemgang, som Det Nationale Forskningscenter for Velfærd står bag, være mindst lige så effektiv som medicinsk behandling eller psykoterapi, mod stress, angst eller depression.

Hvis du lever mindfuldt, vil du ikke hidse dig op over bilkøen på motorvejen eller kassekøen i Netto. I stedet vil du se det som et lille pusterum i din travle hverdag!

Du får træning i at gøre din vejrtræning bedre, så kroppen tilføres mere ilt. Dette hjælper dig til at tænke mere positivt og løsne op for spændinger, og positive tanker er ren medicin til dit velvære.

Gennem mindfulness øvelser i mindfuld spisning, vil du opleve øget fokus på det, du spiser, så du kommer til at nyde din mad mere. Det kan hjælpe til en øget mæthedsfornemmelse, som så igen kan føre til vægttab, hvis det er det du ønsker. Mindfuld spisning kan også hjælpe dig til at mærke efter i din krop, hvad du rent faktisk har brug for at spise.

Kroniske smerter er ulidelige, men ved hjælp af meditation og vejrtrækningsteknikker kan man acceptere smerten og dermed bedre leve sammen med den.

Jeg giver dig undervisning i brug af mindfulness både gennem enetimer eller på små hold.

Adresse

Holger Danskes Vej 3B
2000 Frederiksberg

Find os

×

Menu

Ring op

Skriv til os